Saturday, December 26, 2009

To Brazil with a mission

Dags att börja skriva på svenska, tänkte äntligen göra den här bloggen lite mer aktiv. Den kommer främst att vara till för att hålla min kära klass TTD, Maria, Hanna, Ylva och de andra på DI som är intresserade av hur det går för mig på min praktik uppdaterade.

Jag ska alltså till IRDEB vilket står för Instituto de Radiofusão Educativa da Bahia (Educational Broadcasting Institute of Bahia). Bahia är en delstat i Brasilien vars största stad är Salvador (ca 3 miljoner invånare), det är den stad jag spenderade mest tid i när jag var i Brasilien förra gången.'

På IRDEB ska jag främst hjälpa till med reportage och TV-dokumentärer samt assistera i klipprummet. Bland annat ska jag få hjälpa till med inspelning av reportage om den årliga karnevalen i Salvador, kul! Så mycket folk, så mycket galenskaper!

I nästa inlägg ska jag berätta om Salvador
, Brasiliens första huvudstad och kärnan för den afrobrasilianska kulturen.

1 comment:

Ida Nieninque Thomasdotter said...

Först att kommentera! :)
Som jag redan sagt hundra gånger, jag är så avundsjuk, det kommer att bli en sådan givande och rolig praktik tror jag! Plus: KARNEVAL! Kan det bli bättre? :)